8.4 (fri) ALZAR Fridays DENIS HORVAT feat.TRi | Peatix tag:peatix.com,2011:1 2019-11-02T00:18:27+09:00 Peatix ALZAR osaka 8.4 (fri) ALZAR Fridays DENIS HORVAT feat.TRi tag:peatix.com,2017:event-282059 2017-08-04T23:00:00JST 2017-08-04T23:00:00JST 8.4 (fri) ALZAR Fridays DENIS HORVAT feat.TRiOPEN 23:00-  DOOR: 3,000yen/No drink | ADV: 2,000yen/with 1drinkFB discount: 2,500yen/No drink | Entry before midnight ¥1,500/No drink DENIS HORVAT(AEON / Afterlife / Innervisions) Toru IkemotoNAKAMURARyutaroYuta aoki (RACK) Supported by SiiNE  Dennis HovartInnervisions、Aeon Audio、Exit Strategy等のレーベルからリリースするだけでなく、ADEやOff Sonarなどの巨大フェスへの出演も果たしているデニスは幼少の頃からDJ /プロデューサーとしての才能をいかんなく発揮。彼のダイナミックな音の表現幅や、複雑で深みのあるメロディアスなテクノは、数多くのリスナーを獲得している。 スイスのコペンハーゲンから60キロ離れた街、Frederiksvaerkでクロアチア人の両親のもとに育ったデニスは、彼の父親の影響からDepeche Mode、Billy Idol、Blondie、Kissなど、80年代のレコードを聴き始める。 その後10歳の時、従兄弟からの紹介でPRODIGYとの出逢いをきっかけにエレクトロミュージックに目醒める。 同時期にドラムを習い始め、15歳の若さで最初のDJデビューを果たし、その後すぐさまDOSベースのシーケンサーFastTrackerを通して楽曲制作をスタートさせる。 当時コペンハーゲンの巨大な工業団地で行われていたディストーションフェスティバルで大型フェスへ足を運んだときに、トレンテモラー、スティーブ・ローラー、マーク・ナイトらのプレイに衝撃を受ける。その時すでにテクノミュージックに興味をもっていたが、鬼才達の生のプレイをまのあたりにした初めての経験だった。その当時の衝撃は現在までの彼の制作活動に長期的な影響を与えてきている。 2009年、デニスは音楽活動を本格化させるためにコペンハーゲンへ移住。過去にもプレイした経験があるクラブ、CULTURE BOXのレジデントとして毎月出演することになる。 これをきっかけに、街ではアンダーグラウンドのハウスやテクノシーンが急成長を遂げることとなる。しかし彼の最大の転機はベルリンのレーベル「Upon.You Records」との契約がきまってから始まる。 彼はその後、Get Physical&Audiomatiqueなどのレーベルからもリリースを重ね、それがのちにAEON Audioを主宰するAlex Niggemannと出会うきっかけとなる。 また、TVA、Bastinov、Jonaなどのアーティストによる作品をリリースしていたAEONの方向性は、デニスの音のルーツとなっていく。 また、彼のキャリアの転換点となる最大の要因としては2016年に Ame and Dixonが主宰するベルリンの名門レーベル、InnervisionsからのリリースSecret Weapons 8 EPの’Momak’があげられる。 ホーヴァルトは「彼らのレーベルはテクノ界の最高峰」だとInnervisionsについて語っている。 プロデューサーとしては、2015年にリリースした彼自身の作品「Cedevita」EPが、感度の高いテクノDJ達のトラックリストに入り瞬く間に注目を浴びる。Horvatはその後2016年の初めまでスタジオで長期間の制作活動に入る。その後次々とリリースを重ね、 ‘Exit’ や‘In Hertz’ EPs などの作品でもみられるようなスローでディープなものからアグレッシブなテクノまでの幅広い音域を操れるスタイルをトレードマークとして確立していく。 彼はトラックメーキングのみならず、ノリの良いテクノからディープハウス、テック、アフロハウスなど幅広いジャンルを融合させ、終始繊細な音の変化を編み込むDJとしても才能も発揮している。、彼は現在、Ame、Dixon、Maceo Plexのような世界で最も賞賛されているセレクターと活動を共にしている。 「今は自分ができることをやっているだけです。 私にとっては彼らのようなビッグアーティストに囲まれながら活動していくのは本当に刺激的で面白い」と語る。Having seen release on labels including Innervisions, AEON Audio and Exit Strategy, as well as playing huge slots at the likes of ADE and Off Sonar, Denis Horvat has already made some stellar acheivements as a DJ/producer. But, through his dynamic productions and complex sets of and deep and melodic techno, it’s clear the Dane has a bright future ahead of him.Born to Croatian parents in Frederiksvaerk, a small village 60km north west of Copenhagen, Horvat grew up on a musical education of his Dad’s 80s records, with favourites including Depeche Mode, Billy Idol, Blondie and Kiss. Shortly after, at 10-years-old, his cousin introduced him to The Prodigy, starting a long-term love affair with electronic music that hasn’t subsided since. Having played the drums from around the same time, Horvat got his first decks at 15, before going on to make his initial foray into production through DOS based sequencer FastTracker whilst still in his teens.He would go on to attend his first rave at Distortion Festival, a two-day event that saw the likes of Trentemøller, Steve Lawler and Mark Knight play in a giant industrial building in Copenhagen. It wasn’t the first time he’d heard techno, but it was the first time he’d heard it on a dancefloor, and it was something that had long-term impact on his musical output.In 2009, Horvat then moved to Copenhagen to pursue a career in music. Before moving he’d already spun at Culture Box in the city, where he would then go on to become a resident, playing at a monthly party at the venue. The move came at a time the city has seen a burgeoning scene of underground house and techno, but the biggest shift in Horvat’s infiltration of the world’s biggest dancefloors came when he signed to Berlin-based label Upon.You Records. The imprint’s home is a city the Dane has visited regularly since moving to the Danish capital, and says has had a huge impact on the music he plays and produces.He’s since been released on labels including Get Physical & Audiomatique, before going on to form a bond with AEON Audio boss Alex Niggemann that he describes as a “meeting of minds”. Also releasing work by artists including TVA, Bastinov and Jona, the direction of AEON quickly felt like a true home for Horvat’s sound. It also saw a shift in his career that garnered the attention of artists like Âme and Dixon, who subsequently signed him up for his first release through their Innervisions label in early 2016, with ‘Momak’ landing on their ‘Secret Weapons 8’ EP. “In my opinion their label is the top of the mountain,” Horvat says of Innervisions. “I wanted to be part of their crew but never thought it would happen so quickly.”Considering himself a producer first, after a huge 2015 – which saw his ‘Cedevita’ EP become the mainstay in the record box of the most discerning techno DJs – Horvat spent an extended period in the studio at the start of 2016. What’s followed is an intense period of releases that has seen the Dane establish his trademark sound, with the dynamic productions on releases like his ‘Exit’ and ‘In Hertz’ EPs riding the gamut from slow and deep through to more aggressive techno. Horvat’s studio set up is stacked with analogue gear, resulting in what he describes as the “synthesizer techno” he makes. And the Dane is also a talented remixer to boot, with his rework of Speaking Minds’ ‘Monongahela’ being almost omnipresent on dancefloors throughout the summer following its release.But despite the fact he focused on production in the early years if his career, Horvat has fast established himself as a master of spinning sets that blend myriad sounds, weaving techno into deep house, tech, afro house and much more. Focusing on detailed tracks, with selections that weave a tapestry from start to finish, his sets have resulted in Horvat now regularly sharing the bill with some of the world’s most revered selectors, including the likes of Âme, Dixon and Maceo Plex. “I’m just keeping doing what I’m doing,” he says about keeping his feet on the ground. “For me right now it’s just really exciting to be swimming amongst the big sharks.”