山下残『悪霊への道』 / Zan Yamashita.”Road to Evil Spirit” | Peatix tag:peatix.com,2011:1 2019-11-02T07:12:58+09:00 Peatix Performing Arts Meeting in Yokohama 山下残『悪霊への道』 / Zan Yamashita.”Road to Evil Spirit” tag:peatix.com,2017:event-215903 2017-02-19T15:00:00JST 2017-02-19T15:00:00JST 【注意】ご来場の際は受付にてQRコードのご提示をお願いいたします。■受付開始 : 開演30分前■開 場 : 開演15分前[Notice] Please show your QR code at the reception desk.Reception desk opens 15 minutes before the door opens.The door opens 15 minutes before the show starts.バリ島を訪れ伝統舞踊のリサーチを始めた山下残は、観光客として歓待を受けるより、コンテンポラリー・ダンサー=「伝統を侵しにきた現代の悪霊」であることを選択し、そうすることでコミュニティの論理に自身の場所を見出す。「とあるタクシーの運転手が言うには、バリ島では良い霊も悪い霊も等しく供物を捧げて祀る、そうやって世界はバランスを保つのだと。それを聞いて道が開けた」。そのプロセスをめぐる師弟の対話とパフォーマンス。Visiting Bali for his research into traditional dance, Zan Yamashita chooses to be a contemporary dancer = “an evil spirit that came to violate the tradition” there, instead of being treated as a tourist, and that enables him to find his place in the logic of the community. “According to a taxi driver, good spirits and evil spirits are worshipped equally in Bali to maintain the balance of the world. That was a breakthrough for me.” A performance about the process through dialogue between the teacher and pupil.山下残1970年大阪府生まれ。主な作品に、100ページの本を配り観客がページをめくりながら本と舞台を交互に見る『そこに書いてある』、本物の線路の上で断片から成る世界の事象をつぶやく『大行進』、捨てられたゴミを用いて繰り広げるコミュニケーションのネットワーク『庭みたいなもの』、ジャーナリストとしてのダンサーが時事問題を扱う伊藤キムとの共作『ナマエガナイ』など。京都を拠点として作品ごとにプロジェクトを立ち上げ振付家として創作を行う。Zan YamashitaBorn in Osaka in 1970. Among his works are It is written there, where 100-page books are distributed to audience who would look at the book and the stage alternately; Daikoshin, in which he murmurs about phenomena in the world that consist of fragments; It is something like a garden, a network of communication that develops on abandoned rubbish; Namaeganai, a collaboration with Kim Itoh where a dancer as a journalist tackles current events. Based in Kyoto, he launches a project for each creation and works as a choreographer.